[O2] FL 1.9 TDI padła klima klika dni po zakończeniu gwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SebaSapi
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O2] FL 1.9 TDI padła klima klika dni po zakończeniu gwa

    Zamieszczone przez marbab
    lilo, lyzwy upadly
    Nie no co ty , ja jestem chętny :P
    SebaSapi
  • maar
    Drive
    • 2009
    • 41

    #2
    [O2] FL 1.9 TDI padła klima klika dni po zakończeniu gwa

    Gwarancja skończyła się 06.05.2011r.
    Przebieg: 55600km.
    10.05.2011r. zgłosiłem w ASO przy ul. Kocmyrzowskiej w Krakowie, że klima nie działa.
    Od około 2 - ch tygodni wcześniej miałem wrażenie , że klima stopniowo coraz gorzej chłodzi ( nie byłem jednak tego pewien – pomyślałem , że mi się wydaje ). Poza tym pomyślałem ,że może ubyło trochę czynnika chłodzącego.
    W ASO jestem umówiony na diagnostykę klimy na 13.05.2011r.
    Dzisiaj podjechałem do serwisu klimatyzacji ALL HAPPY w Krakowie – facet „rzucił” okiem na kompresor ( bez żadnej ingerencji ) i powiedział: „ poluzowana śruba mocująca sprzęgło zrywalne kompresora do wału kompresora z podejrzeniem zniszczenia wieloklinu na wale „.
    Ten facet powiedział ,że miał już doczynienia z takimi przypadkami w skodach.
    Tego się nie spodziewałem. Taka awaria w 2- letnim aucie ? Hmm, wstyd dla skody.
    Jak myślicie – co mogło być przyczyną takiej awarii ?
    Jakie byłoby według Was najlepsze rozwiązanie dotyczące naprawy klimy ?
    Według mnie ASO powinno uwzględnić, że jeszcze przed upływem terminu końca gwarancji ta cholerna śruba musiała się obluzować.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Nic, wymieniasz kompresor na nowy, bo koszt wymiany samej tej osi ze sprzeglem przewyzszy koszt zakupu uzywki.

      A co zaszkodzilo - pewnie jazda zima na ECON.

      Moze serwis pisac do SAP, ze nastapilo to kilka dni po koncu gwarancji, a auto bylo serwisowane - czasem sie udaje.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • maar
        Drive
        • 2009
        • 41

        #4
        Praktycznie cały czas jeździłem na włączonym AUTO - bez względu na porę roku.

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14885
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Moze serwis pisac do SAP, ze nastapilo to kilka dni po koncu gwarancji, a auto bylo serwisowane - czasem sie udaje.
          jak kilka dni, to może dadzą dyspensę - jak nie 100% kosztów, to może partycypacja 50/50 np. Tzw dobra wola importera. Mail do SAP nic nie kosztuje.
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            maar, AUTO też można używać razem z ECON :lol:

            Komentarz

            • 12V
              Classic
              • 2010
              • 30

              #7
              hmmmm ,no to dobry ten fachman od klimy.. od kiedy w o2 jest sprzegło?? po 1 -podpiac auto pod vasa ,kumaty koles rozpozna rodzaj uszkodzenia po warunkach wyłączenia badz właczenia sprezarki . Ale fakt faktem bardzo czesto pada w o2 zawor regulacyjny sprezarki ,aso wymienia caly kompresor ale mozna sam zawor..
              autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow

              Komentarz

              • maar
                Drive
                • 2009
                • 41

                #8
                Wczoraj w ASO podłączyli moje auto do kompa – zrobili zapisy diagnostyczne oraz zdjęcia samochodu i poluzowanej śruby przy kompresorze. Potwierdziła się diagnoza , o której pisałem w pierwszym poście. Serwis ma pisać do SAP.
                Co ciekawe , niedawno w ASO była octavia ( tak jak moja - BXE z 2009r. ) z taką samą awarią (poluzowana śruba przy kompresorze). SAP przyznał nowy kompresor , mimo upływu około 3-ch miesięcy od zakończenia gwarancji.
                Podejrzewam wadę kompresorów w silnikach 1.9 tdi BXE ( o której Skoda głośno nie mówi ).

                Komentarz

                • loyd
                  RS
                  • 2010
                  • 2342

                  #9
                  Te kompresory nie są takie same we wszytskich octach ??/

                  Komentarz

                  • maar
                    Drive
                    • 2009
                    • 41

                    #10
                    Wydaje mi się, że muszą być różne kompresory w poszczególnych modelach octavii.

                    SAP przydzielił mi nowy kompresor – dzisiaj się dowiedziałem. Będę musiał pokryć koszt wymiany – ok. 420 zł.
                    Tylko jest jeden zasadniczy problem – podobno aktualnie nie ma kompresorów w Poznaniu , Czechach , ani w Niemczech - tak powiedzieli w ASO. Tłumaczą to tym ,że brak jest części do kompresorów, które były produkowane do tej pory w Japonii. Nie wiedzą, kiedy będą kompresory - nie potrafią podać nawet przybliżonej daty.

                    Hmm, czy z taką usterką ( poluzowana śruba…. ) można bezpiecznie jeździć ?

                    Komentarz

                    • winni77
                      RS
                      • 2009
                      • 2183
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez abstinent
                      maar, AUTO też można używać razem z ECON :lol:
                      Może można, ale w FL nie ma przycisku ECON :twisted:
                      Mój "Batmobil"

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Bo w FLce jest auto AC albo nic czyli ECON.

                        Guzik AUTO dziala z jednym i drugim
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Skoro powodem awarii jest poluzowana śruba to czy jakimś remedium może być okresowa kontrola jej dokręcenia lub zlecenie ASO przykręcenia jej na kleju anaerobowym?
                          Możesz zamieścić fotkę tego elementu?
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • maar
                            Drive
                            • 2009
                            • 41

                            #14
                            Myślę, że nie można stwierdzić z całkowitą pewnością , że powodem awarii jest poluzowana śruba ( bez wymontowania kompresora , oglądnięcia go , zobaczenia jaki olej z niego wypływa - czysty czy brudny).
                            Fotki poluzowanej śruby :
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • Mirass
                              Drive
                              • 2005
                              • 44

                              #15
                              U mnie wykręciła się całkowicie,
                              Dobrałem nową, założyłem podkładkę sprężystą, dokręciłem.
                              Klima ruszyła od razu, śmiga jak nowa.

                              Mirass

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                może się zagubiłem, ale skoro wykręca się jedna śrubka, to po co SAP wymienia całe sprężarki?
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Enriquez, może jak dłużej tak będzie to padają albo coś :?

                                  Komentarz

                                  • vaz
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 799
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                    może się zagubiłem, ale skoro wykręca się jedna śrubka, to po co SAP wymienia całe sprężarki?
                                    "Dzisiaj podjechałem do serwisu klimatyzacji ALL HAPPY w Krakowie – facet „rzucił” okiem na kompresor ( bez żadnej ingerencji ) i powiedział: „ poluzowana śruba mocująca sprzęgło zrywalne kompresora do wału kompresora z podejrzeniem zniszczenia wieloklinu na wale „. "

                                    wydaje mi się, że przy takich uszkodzeniach wymiana sprężarki wychodzi taniej niż jej naprawa lub/i ASO nie ma procedur napraw takich uszkodzeń . Dla pewności można też zapytać w niezależnym serwisie .
                                    Antyfotoradar Valentine1
                                    Harry II Classic+Sirio ML145

                                    Komentarz

                                    • Mirass
                                      Drive
                                      • 2005
                                      • 44

                                      #19
                                      W tej sprężarce nie ma czegoś takiego jak wieloklin, jest tylko stożek,
                                      A czemu serwis chce wymieniać cały kompresor - to jest po prostu czysty interes.
                                      Serwis jest nastawiony na zarobek a nie na zadowolenie pacjenta.
                                      Ważne, że kompresor nie chodzi - nie ważne czemu. Ważne, że można sprzedać nowy i zarobić

                                      Komentarz

                                      • Polon
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 315

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Enriquez
                                        może się zagubiłem, ale skoro wykręca się jedna śrubka, to po co SAP wymienia całe sprężarki?
                                        Interesujące jest też to, że sądząc z przebiegu, auto było kilka razy w ASO na obowiązkowym przeglądzie. A w ramach przeglądu ASO ma obowiązek sprawdzić dokręcenie śrub i w razie ich poluzowania - dokręcić. Ciekawe jest też to, że pod łbem śruby nie ma podkładki zabezpieczającej przed odkręceniem, no i skąd tyle rdzy na sprężarce w dwuletnim aucie? Może to nie jest oryginalna sprężarka?
                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • maar
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 41

                                          #21
                                          Przeglądy mam co 15 tyś. ( stałe okresy międzyprzeglądowe ) , więc auto było do tej pory 3 razy na przeglądzie - ostatnio przy przebiegu 45 tyś. km. ( nie licząc pierwszej wymiany oleju przy przebiegu około 4 tyś. km ). Wszystko w/w było robione w ASO.
                                          Nieoryginalna sprężarka ? - chyba takiej by fabryka nie zamontowała...

                                          Komentarz

                                          • Polon
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 315

                                            #22
                                            Sprężarka pracuje w miejscu szczególnie narażonym na wpływ czynników wywołujących korozję takich jak woda, piasek, sól, wysoka temperatura. Z tego powodu winna mieć odpowiednią powłokę antykorozyjną, a tu jej nie widzę. Stąd podejrzenie, że nie jest to oryginał, ponieważ wszyscy dobrze wiemy, że Skoda stosuje tylko przemyślane rozwiązania.
                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • vaz
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 799
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Znalazłem taką informację odnoszącą się co prawda do innej marki ale warto przeczytać:

                                              "Serwis przed wymianą sprzęgła powinien zdiagnozować przyczyny uszkodzenia układu napędowego kompresora samochodowego klimatyzacji. Montaż nowego sprzęgła nie rozwiązuje problemu, a może narazić klienta na ponowne wydatki związane z powtórzeniem się tej usterki. Powodem uszkodzenia napędu w sprężarkach klimy może być nieodpowiednia szczelina pomiędzy zabierakiem sprzęgła a kołem pasowym, co powoduje że sprężarka pozostaje zbyt długo pod nadmiernym obciążeniem doprowadzając do jej przepalenia."

                                              Sprawdzałem jak to jest u mnie i wygląda to tak , że do koła pasowego sprężarki przymocowany jest śrubą od zewnątrz element , którego nie widać na zdjęciach . Być może nadmierne opory na sprężarce były pierwotnym powodem jego zerwania a nie poluzowanie śruby .
                                              Antyfotoradar Valentine1
                                              Harry II Classic+Sirio ML145

                                              Komentarz

                                              • maar
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 41

                                                #24
                                                Zamieszczone przez vaz
                                                Sprawdzałem jak to jest u mnie i wygląda to tak , że do koła pasowego sprężarki przymocowany jest śrubą od zewnątrz element , którego nie widać na zdjęciach . Być może nadmierne opory na sprężarce były pierwotnym powodem jego zerwania a nie poluzowanie śruby .
                                                Być może w modelu auta , który posiadasz - wprowadzili już niezbędne poprawki ( zlikwidowali wadę ) w sprężarce klimatyzacji. Czy mógłbyś zamieścić fotkę spężarki ?

                                                Komentarz

                                                • vaz
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 799
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Wydaje mi się, że na zdjęciu które zamieściłeś, brakuje elementu przymocowanego do koła pasowego od zewnętrz. Widać to chociaż słabo na mojej fotce .
                                                  Zobacz jeszcze tu bo jak wspomniałem wyjściową przyczyną uszkodzenia klimy niekoniecznie musi być poluzowana śruba...
                                                  Załączone pliki
                                                  Antyfotoradar Valentine1
                                                  Harry II Classic+Sirio ML145

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...